مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

راه های ساخت برند در رسانه

مدرس برند   استاد برند    مدرس برندینگ    استاد برندینگ 

مدرس برند استاد برند مدرس برندینگ استاد برندینگ

مدرس برند


در بحث برندسازی هرگاه سخن از رسانه به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن ما برند سازان متبادر می شود این است که در یکی از گام های ساخت برند باید برنامه ریزی مشخصی برای رساندن پیام هویتی برند به ذهن مخاطب هدف از طریق رسانه ای متناسب با مخاطب برند داشته باشیم. بدیهی است برای ساخت برند، باید عناصر هویت برند از طریق رسانه به ذهن مخاطب منتقل شوند. همچنین آگاهی از برند معمولا از طریق رسانه ایجاد میشود و جنگ برندها سر این است که در ذهن ما مخاطبان جایگاه بالاتری به لحاظ یادآوری داشته باشند. پس برندسازی و رسانه دو جز لاینفک هستند که معمولا رسانه در خدمت برندسازیست.


اما اگر به کشورهای پیشرفته که در مدیریت رسانه های جدید پیشرو هستند نیک بنگریم می بینیم که برندسازی در خدمت رسانه نیز است. همان حکایت گاهی پشت به زین و گاهی زین به پشت است، که در این مجال اندک می خواهیم به موضوع زین به پشت یعنی برندسازی در خدمت رسانه بپردازیم.



رسانه ها هم مانند دیگر صنایع نیاز به برندسازی را در خود احساس کرده اند. برای نمونه، بدیهیست روزنامه ای که برندسازی کرده و خود را به برند تبدیل کرده است نسبت به روزنامه های دیگر مزایای بسیاری دارد. حداقلش این است که خوانندگان وفادار بیشتری دارد که نسبت به تغییر قیمت آن کمتر حساساند و از این که خواننده این روزنامه هستند احساس بهتری دارند و خود را به گروه خاصی متعلق می دانند و این یعنی ضمانت داشتن مخاطب برای آگهی دهندگان در رسانه. همچنان که می دانیم مهم ترین سرمایه هر رسانه ای، مخاطبان آن هستند و مدیریت برند ابزاری مدیریت یست که باعث ایجاد ارتباطی قوی و طولانی میان رسانه ما و مخاطبان میشود که این خود یکی از ابعاد تمایز است. به قول ال ریس و جک تروت، برندسازی به مخاطب کمک می کند تا پیشنهادی که برند ما را از رقبا مشخص می کند به یاد آورد. نکته مهم دیگر این است که استراتژی برندسازی به رسانه ارزش افزوده ای متمایز می دهد که باعث می شود مخاطب برای چیزی بیش از جنبه های عمل کردی یک رسانه به سراغ ما بیاید. ارزش افزودهای که قرار است به همراه هویتی منحصر به فرد فقط از سمت رسانه ما به مخاطب منتقل شود و این یعنی تمایز رسانه ما از دیگر رسانه های رقیب.


البته برخی معتقدند برندسازی برای رسانه ها هنوز در ابتدای راه هست و این حرفها خیلی هم اجرایی نیست. برای مثال مکداول معتقد است تا وقتی که مدل کسب و کار بسیاری از رسانه ها بر مبنای فروش فضای تبلیغاتیست، امکان متمایز شدن هویت برند برای خیلی از شرکت های رسانه ای وجود ندارد.


از طرفی در همین فضای ازدحام رسانه ای دنیای امروز، رسانه هایی بوده اند که توسط برندسازی مناسب موفق شده اند تا جایگاه و موقعیتی مناسب را در میان مخاطبان برای خود دست و پا کنند. جالب است که بسیاری از رسانه ها که حتی به لحاظ موضوعی منطقی بوده اند توانسته اند با مخاطبان خود ارتباطی احساسی برقرار کنند و این مهم جز با بهره بردن از مدل های موفق و استراتژی مناسب و کارای برندسازی میسر نشده است. امروزه برندهای رسانه ای سعی می کنند در دو بازار موازی موفق شوند، یکی در بازار مخاطبان و دیگری در بازار آگهی دهندگان.


برندهای رسانه ای در زمینه های مختلفی که مخاطب یا مصرف کننده رسانه ای انتظار دارد ارائه ارزش می کنند. زمینه هایی همچون محتوای رسانه، تعامل با رسانه و ایجاد تجربه برای مصرفکننده رسانه. در رسانه های سنتی معمولا برندسازی در زمینه محتوا انجام می شود اما رسانه های نوین در زمینه های تعامل و ایجاد تجربه حرفی برای گفتن دارند. رسانه های ما در ایران اکثرا در زمینه تعامل و ایجاد تجربه ضعیف عمل میکنند. باید دقت کرد که این زمینه ها باید با هویت برند هم سو طراحی شوند. مدل های برندسازی برای رسانه ها با مدل های برندسازی کالاهای مصرفی متفاوت است. در ایران متاسفانه بر روی مدل های برندسازی در رسانه کار علمی چندانی صورت نگرفته است. گام هایی که باید برای خلق برند برای رسانه ها صورت بگیرند نیازمند بررسی اهداف، مخاطبان هدف و موضوعات عدیده دیگریست که در مجال این نوشته نیست. موضوع مهم و متفاوتی که در برندسازی برای رسانه ها نسبت به صنایع دیگر وجود دارد این است که رسانه ها امکان خود-ترویجی نیز دارند که این خود موضوع برندسازی رسانه ها را جذابتر می کند.


موضوع مهم دیگر، امکان تبدیل شدن محصولات رسانه ها به برند است که گاهی آنها را به مراتب از خود رسانه مهم تر می سازد. برای مثال برنامه های تلویزیونی زیادی در دنیا وجود دارند که از خود شبکه تلویزیونی معروف تر می شوند. ارزش برند برخی از برنامه ها از شبکه هم فراتر می رود. در ایران، برنامه نود به عنوان محصول رسانه ای شبکه 3 چنین وضعیتی دارد و اگر برای هویت و مدیریت برند آن باز هم برنامه ریزی بهتری شود امکان تبدیل شدن به یک برند برتر را آنچنان دارا می شود که برنامه نود را به لحاظ برندسازی از برند شبکه 3 موفق تر می سازد. خصوصا از زمانی که جو ارتباط تعاملی و ایجاد تجربه های جدید بر برنامه حاکم شده و فردوسی پور سعی کرده تا مخاطبان را در ساخت برنامه سهیم کند و تجربه جدیدی برایشان ایجاد کند. نمونه کارهایی چون پیش بینی نتایج مسابقات یا اعلام نظر از جمله موارد فوق است.


برای مشاوره با ما تماس بگیرید

  مدرس بازاریابی سخنران بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازرایابی معلم بازاریابی

 بهزاد حسین عباسی

مدرس برند مدرس برندینگ 

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری زبان بدن و مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس برند

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی


با ما تماس بگیرید 

مدیر برنامه ها جواد حسنی

09121724677

09128724677

behzadabbasi.ir


  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش

استاد برند

استاد برندینگ

مدرس برند

مدرس برندینگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی