مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مشاوره مدیریت به صاحبان کسب و کار سخنران مدیریت

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷ ق.ظ

برنامه سال جدید برای صاحبان کسب‌وکار

مشاوره مدیریت به صاحبان کسب  و کار سخنران مدیریت

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری بازاریابی فروش برندینگ اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

CRM
کوچینگ مربیگری در سازمان

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی

behzadabbasi.ir

در چند مطلب قبلی به این موضوع اشاره کردیم که در ابتدای هرسال جدید، صاحبان کسب‌وکار باید زمانی برای برنامه‌ریزی اختصاص دهند تا از درحرکت بودن و قرار داشتن در مسیر صحیح خودش مطمئن شوند. هدف از این کار درواقع اطمینان از در اختیار داشتن ابزار لازم و ضروری برای دستیابی به اهداف مالی و عملیاتی خودش و رضایت کارکنان از محیط کار خودشان است. در این مطلب نکاتی را در رابطه با راحت‌تر کردن فرایند برنامه‌ریزی برای شما و کسب‌وکار شما یادآوری می‌کنم:

 

فروشندگان

نیازی به گفتن نیست که هر مدیر و مالک کسب‌وکاری باید به‌صورت دوره‌ای اقدام به ارزیابی فروشندگان و عرضه‌کنندگان خودش بکند تا از قیمت‌های رقابتی آن‌ها و کیفیت ارائه خدمات آن‌ها اطمینان کسب کند. آغاز هرسال بهترین زمان برای انجام این کار است.

 

در این ارزیابی همواره باید به این نکات توجه داشت:

— آیا فروشندگان فعلی نرخ‌های رقابتی از شما دریافت می‌کنند؟

— آیا فروشندگان فعلی خدمات خوب و مناسبی ارائه می‌کنند و خود را با نیازهای در حال تغییر کسب‌وکار وفق می‌دهند؟

— آیا هیچ فروشنده یا عرضه‌کننده‌ای وجود دارد که نیاز به بدست آوردن فرصتی جدید باشد یا حداقل بتوانید از وی هم یک قیمت بگیرید؟

— آیا امتحان کردن یک فروشنده جدید ارزش دارد؟ حتی اگر لازم باشد سفارش کوچک و اندکی به وی بدهید؟

— آیا امتحان کردن یک فروشنده و عرضه‌کننده جدید مزیتی برای کسب‌وکار نسبت به فروشنده فعلی ایجاد می‌کند؟

 

بازهم یادآوری می‌کنم، مالکان کسب‌وکار برای اطمینان از اینکه آیا خدمات و پیشنهاد‌های خوبی در ازای سفارش‌های خود دریافت می‌کنند یا نه باید به این سؤال‌ها پاسخ دهند و کاملاً روشن است که داشتن بهترین پیشنهاد‌های در رابطه با سفارش‌های آن‌ها موجب کاهش هزینه‌های آن‌ها و افزایش میزان سودآوری آن‌ها می‌شود.

 

برنامه

 

تجهیزات

شرکت‌های تولیدکننده و برخی از کسب‌وکارهای خدمت محور وابسته به ماشین‌آلات، عرضه مواد اولیه و مجموعه متنوعی از دیگر تجهیزات (از وسایل نقلیه تا دستگاه‌های مونتاژ) برای ادامه فعالیت می‌باشند. بااین‌وجود برخی از صاحبان کسب‌وکار آن‌قدر مشغول امور روزمره اداره کسب‌وکار هستند که از انجام چنین بازبینی‌هایی در رابطه با تجهیزات و … غافل می‌شوند.

اولین فصل از سال بهترین زمان برای انجام چنین ارزیابی برای جهت پیش‌بینی نیازهای تجهیزاتی و هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای بقیه ماه‌های سال است. تشخیص نیازهای این‌چنینی در ابتدای سال فراهم آوردن بودجه لازم برای تأمین آن‌ها را راحت‌تر می‌کند و برنامه‌ریزی برای نیازهای بعدی مرتبط با آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

در ادامه سوا لاتی هستند که تمامی مالکان کسب‌وکار باید از خودشان در رابطه با نیازهای خود در رابطه با تجهیزات باید از خودشان بپرسند:

— آیا کسب‌وکار از تجهیزات لازم و ضروری برای موفقیت و سودآوری در طی مدت طولانی برخوردار است؟

— اگرنه، آیا تجهیزات فعلی توان ادامه راه برای یک سال دیگر رادارند و آیا این کسب‌وکار با استفاده از این تجهیزات می‌تواند یک سال دیگر را دوام بیاورد؟

— تجهیزات جدید چه هزینه‌ای دارند و قیمت‌های محتمل آن‌ها را از کجا می‌توان به دست آورد؟

— آیا برای تهیه آن‌ها پول نقد در اختیارداریم؟ آیا قدرت تأمین مالی در صورت عدم خرید نقدی آن‌ها راداریم؟ یا اینکه پول نقد موردنیاز برای تهیه آن‌ها را باید از فعالیت‌های بعدی به دست آوریم؟

— آیا هزینه‌های وجود دارند که در صورت قطع شدن و از منبع صرفه‌جویی حاصل‌شده مخارج این تجهیزات را فراهم آوریم؟

 

کارکنان

کارمند گزینی برای حوزه های مختلف خصوصا فروش و بازاریابی نیز موضوعی است که باید به آن پرداخته شود و هرگونه مشکل در رابطه با آن در این ماه اول سال موردبررسی قرارگرفته و رفع شود. توجه داشته باشید که پیدا کردن، استخدام و آموزش یک نیروی جدید و مناسب زمان بسیاری به خود اختصاص داده که رسیدگی به آن در ماه‌های بعدی سال را نامناسب می‌سازد.

علاوه بر این توجه به این نکته هم لازم و ضروری است که بسیاری از کارکنان در پایان سال در مورد وضعیت خود در یک سازمان فکر می‌کنند و اینکه آیا بازهم می‌خواهند برای سال بعد در این سازمان بمانند یا خیر؟

 

بیمه

درحالی‌که یک‌ضرب المثل قدیمی می‌گوید بهترین دفاع، حمله است؛ باید توجه داشته باشیم که گاهی بهترین حمله، یک دفاع خوب است و همچنین در حوزه کسب‌وکار پوشش بیمه یک ضرورت برای موفقیت هر کسب‌وکاری است.

در ابتدای سال، نرخ‌های جدید برای بیمه سلامت، بیمه مسئولیت کسب‌وکار، اتومبیل و … معین می‌شوند و بهترین زمان برای به‌روزرسانی این خدمات است.

صاحبان کسب‌وکار همواره باید سؤالات زیر را در رابطه با موضوع بیمه از خود بپرسند:

— آیا کسب‌وکار به‌طور کافی تحت پوشش انواع خدمات بیمه‌ای قرار دارد؟

— آیا هیچ ارائه‌کننده خدمات بیمه‌ای وجود دارد که قادر به ارائه این خدمات با هزینه‌ای پایین‌تر باشد؟

— آیا در سال جدید شرکت هیچ مسئولیت یا سرمایه جدیدی به مجموعه خودش اضافه کرده که هنوز تحت پوشش خدمات بیمه قرار نگرفته باشد؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی