مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

رشته بازاریابی مدرس بازاریابی سخنران بازاریابی

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۱ ب.ظ

بیست نکته برای هر فارغ‌التحصیل رشته بازاریابی – بخش سوم 

رشته بازاریابی مدرس بازاریابی سخنران بازاریابی 

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری بازاریابی فروش برندینگ اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

CRM
کوچینگ مربیگری در سازمان

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی

behzadabbasi.ir

در بخش اول و دوم از مجموعه 20 نکته‌ برای هر فارغ‌التحصیل بازاریابی، به 7 نکته شامل 3 نکته مرتبط با امور آموزشی و 4 نکته دیگر در رابطه باتجربه و سابقه کار و فعالیت شما بحث کردیم و اکنون در این بخش به 6 نکته در رابطه با بازاریابی می‌پردازیم:

 

نکات مرتبط با بازاریابی:

 

8- بازاریابی با سرعت‌بالا در حال حرکت کردن است.

این احتمال وجود دارد که بسیاری از مطالب تدریس شده به شما توسط استاد بازاریابی شما در سال‌های اول تحصیل دیگر کاربردی نداشته باشند و شما نیاز به پیدا کردن پاسخ به یک مسئله و مشکل در این رابطه داشته باشید که در کتاب‌های درسی خودپاسخ آنها را پیدا نمی‌کنید.

بازاریابی مؤثر در جستجو پاسخ صحیح گشتن نیست، بلکه اصل در حقیقت ایجاد و ابداع پاسخ صحیح است. به‌عنوان‌مثال موضوع شبکه‌های اجتماعی چیزی است که بیش از ده سال است که در حوزه‌های بازاریابی مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما تا همین اخیر در هیچ‌یک از کلاس‌ها به آنها پرداخته نمی‌شد و هرکسی که نیاز به استفاده از آن داشت باید خود به‌تنهایی موفق به کسب اطلاعات لازم در مورد آنها می‌شد.

این درواقع آینده شماست: کشف بازاریابی و آینده آن تا ابد.

 

9- بازاریابی استفاده از عکس‌های زیبا و ویدئوهایی که به‌صورت ویروسی منتشر می‌شود، نیست.

کمپین‌های تأثیرگذار بر روی تولید محتوایی تمرکز دارند که منافعی را برای مخاطبین آنها به دنبال داشته باشد. شما نمی‌توانید فرصت و عمر خود را برای تولید محتوای طنز و خنده‌آور برای جلب‌توجه و آگاهی‌رسانی در مورد برند خود صرف کنید و از این طریق انتظار افزایش فروش محصولی نامرتب با حوزه سرگرمی داشته باشید. بلکه نیاز دارید به‌صورت نقادانه به تحلیل نیازهای مخاطب هدف خود بپردازید. آنها به چه چیزی نیاز دارند؟ در چه زمینه‌ای دچار اشتباه و خطا شده‌اند؟ درحالی‌که در خدمت برند و کسب‌وکار خودتان هستید، چگونه می‌توانید در خدمت آنها هم باشید؟ به یکی از این سؤال‌ها به‌صورت درست پاسخ دهید و آنگاه محتوای شما به‌صورت ویروسی منتشر می‌شود.

 

marketing-student

 

10- بازاریابی فقط و فقط برندسازی و آگاهی دادن به مخاطب نیست – بلکه در ارتباط مستقیم با کسب درآمد است.

دیگر روزگار مجزا و مستقل بودن دپارتمان‌های بازاریابی و فروش از یکدیگر به سر آمده است – – امروز در هر سازمان و مجموعه موفق این دو دپارتمان باید در کنار یکدیگر به کار و فعالیت بپردازند.

 

ما همواره در آموزش‌های بازاریابی در این رابطه صحبت می‌کنیم که چگونه هر کاری که انجام می‌دهید باید به‌گونه‌ای به نفع سازمان و شرکت شما باشد، اما تاکنون به این موضوع اشاره نکرده‌ایم که مزیت و سود برای سازمان و شرکت شما باید شامل چه چیزی باشد. این منفعت و سود در یک‌کلام شامل درآمد می‌شود. نرخ بازگشت سرمایه برای آن ایمیل ارسال‌شده چیست؟ برای آن توئیت چطور؟ برای آن کنفرانس خبری چطور؟ تمام این فعالیت‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که فرهنگ‌سازمانی شمارا منتقل کنند، اما باید برای چرخه فروش سازمان شما هم ارزش و منفعتی را به همراه داشته باشند. همه این فعالیت‌ها باید یک ارزش مادی و مالی برای سازمان شما داشته باشند.

 

11- بازاریابی نیازی به داشتن جنبه خبیث و شرارت گونه ندارد.

یک معنای ضمنی منفی در رابطه با “بازاریاب” و “متخصص حرفه‌ای روابط عمومی” بسیار فراگیر و نافذ است. اما این معنای ضمنی به این معنی نیست که شما نباید به این‌گونه فعالیت‌ها توجه داشته باشید و آنها را فراموش کنید. زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوید اصول اخلاقی خود را فراموش نکنید – بلکه این اصول باید در تمام ابعاد زندگی و فعالیت‌های شما حاضر و ناظر باشند و این را به خاطر داشته باشید که همواره می‌توان فعالیت‌های بازاریابی را به‌گونه‌ای انجام داد که مخاطبین و مردم دوستدار آن باشند و به آنها توجه کنند.

 

12- بازاریابی بسیار فراتر از آژانس‌ها و برندهای بزرگ و شناخته‌شده است.

بله، شما می‌توانید در یک آژانس بازاریابی کار و فعالیت داشته باشید و بازهم بله، شما می‌توانید در یک شرکت و برند بزرگ مثل نیسان یا برند کار و فعالیت داشته باشید. اما غیرازاین موارد بازهم گزینه‌های بسیار بزرگ و زیاد دیگری برای کار و فعالیت وجود دارد. کی شرکت کوچک فن‌آوری چطور؟ یک بیمارستان؟ به یاد داشته باشید که فقط و فقط به دلیل اینکه اساتید شما در دانشگاه در مورد فعالیت‌های برندها و شرکت‌های بزرگ با شما صحبت کرده و کمپین‌های آنها را تحلیل کرده‌اند، به این معنی نیست که این‌ها تنها شغل‌های موجود در بازار برای کار و فعالیت شما به‌حساب می‌آیند.

13- بازاریابی تعادلی بین هنر، علم و فن‌آوری است.

برخی از برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی بر جنبه هنری بازاریابی تأکید و تمرکز دارند. شما کمپین‌های تبلیغاتی طراحی می‌کنید، از طریق طوفان فکری طرح بیلبوردهای مختلف را تعیین می‌کنید  و تبلیغاتی را برای رسانه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنید که روندی داستان گونه دارند. در بازاریابی مدرن این هنر در به تصویر کشیدن فراخوان‌های به عمل، نگارش محتوای صفحات فرود و معرفی محصولات به بازار در اغلب موارد مهم و حیاتی هست.

اما بازاریابی بسیار گسترده‌تر از این موضوع است. از جنبه علمی، باید توجه داشته باشید که غیر از اهمیت جنبه اطلاعات که پیش‌ازاین به آن اشاره‌کرده‌ایم، باید به استفاده از فن‌آوری و تکنولوژی در این حوزه هم توجه بسیار زیادی داشته باشید. باید یاد بگیرید که چگونه با استفاده از فن‌آوری و علم راه‌های جدیدی برای نفوذ به بازار، به دست آوردن مشتریان جدید و افزایش سهم از بازار را پیدا کنید تا موجب ایجاد تمایز خودتان از دیگر رقبا شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی