مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

مدرس برند استاد برند

 فارغ‌التحصیل رشته بازاریابی 

فارغ‌التحصیل رشته بازاریابی سخنران بازاریابی استاد بازاریابی 

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری بازاریابی فروش برندینگ اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

CRM
کوچینگ مربیگری در سازمان

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی

behzadabbasi.ir

در بخش اول و دوم و سوم از مجموعه 20 نکته‌ برای هر فارغ‌التحصیل بازاریابی، به 7 نکته شامل 3 نکته مرتبط با امور آموزشی و 4 نکته دیگر در رابطه باتجربه و سابقه کار و فعالیت شما بحث کردیم و اکنون در این بخش به 6 نکته در رابطه با بازاریابی می‌پردازیم:

 

14- ترسی از اشتباه کردن نداشته باشید.

چند بار تا حالا شده که گفته باشید: “دقیقاً فکر می‌کردم همین درست باشه . . . اما هیچی نگفتم.”

خوب، اگر به این نقطه برسید، دیگر خیلی دیر شده است. اگر در دوره کارآموزی یا شغل اول خود در رابطه با موضوعی که همه در حال بحث کردن در رابطه با آن هستند، نظر یا ایده‌ای دارید، باید صدای بلند و اعتمادبه‌نفس آن را اعلام کنید! تجربه همیشه باعث می‌شود تا قضاوت درستی در رابطه با امور مختلف داشته باشید و این قضاوت ربطی به ایده‌های شما ندارد. هرکسی قادر به فکر کردن و اندیشیدن در مورد رویداد بزرگ بعدی هست؛ تنها نکته مهم در رابطه با آن ترس نداشتن از ابراز وجود و نشان دادن خودتان است.

 

15- پوست‌کلفت باشید.

به‌عنوان یک بازاریاب، شما باید با مشتریان ناراضی، اخلال گران در محیط شبکه‌های اجتماعی، نمایندگان فروشی که نسبت به کارهای خودشان به شما پاسخگو نیستند، مراجعین خسته‌کننده و …. سروکار داشته باشید و پاسخگو باشید و در طی این جریان باید همیشه سکوت اختیار کنید و چنان رفتار کنید که گویی آن‌ها همیشه درست می‌گویند و تقصیری متوجه آن‌ها نیست.

اگر نسبت به شیوه برخورد و رفتار آن‌ها بیش‌ازحد احساسی برخورد کنید، قادر به باقی ماندن و ادامه در محیط کسب‌وکار نخواهید بود. باید تمام بازخوردهای منفی را به‌عنوان نقدی سازنده در نظر بگیرید و از دل آن‌ها نکات مثبت برای رشد خود به دست بیاورید.

 

بازاریابی

 

16- بهترین مطالعه موردی خودتان باشید.

از طریق بازاریابی خودتان، مهارت‌های خودتان را ثابت کنید. آن‌قدر صبر نکنید که یک فرد دیگر از جایی پیدا شود و فرصتی را در اختیار شما قرار دهد. راه‌های متفاوتی برای دستیابی به این مهم وجود دارد:

– به نگارش محتوایی که اثبات‌کننده دانش و توانایی نگارش شما باشد بر روی وبلاگ خودتان یا وبلاگ یک فرد دیگر به‌عنوان مهمان اقدام کنید.

– دسترسی و ارتباط خود با  دیگران را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید. سعی کنید در شبکه‌های مختلف با دیگران ارتباط برقرار مرتبط برقرار کنید و با آن‌ها صحبت کنید.

عشق و علاقه خودتان را در رابطه با بازاریابی از طریق بازاریابی خودتان نشان دهید. اگر به‌درستی قادر به بازاریابی و فروش مهارت‌های خودتان نباشید، چگونه می‌خواهید این کار را برای دیگران انجام دهید؟

 

17- هرگز پل‌های پشت سرخودتان را خراب نکنید.

همه ما تجربه یکی از این شاگردان دُردانه معلم کلاس یا مدرسه را داشته‌ایم که اغلب موارد در نزدیکی ما در کلاس می‌نشستند و هرگز دست از حرف زدن برنمی‌داشتند. به‌هرحال ممکن است روزی یکی از آن‌ها یکی از مدیران ارشد یا همکار کناردستی شما باشند یا حتی کسی باشد که برای استخدام شما در یک شرکت تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که در آینده با چه کسی روبرو می‌شوید. درواقع می‌خواهم اشاره‌کنم به پیامی که در سال گذشته از طرف یک شخص دریافت کردم که از من تقاضای معرفی کردن وی به یک مجموعه یا شرکت برای پیدا کردن داشت. این فرد در دوران تحصیل اصلاً ارتباط خوبی با من نداشت و به‌طور خلاصه می‌توانم بگویم که در مواردی موجبات ناراحتی برای من شده بود. مطمئناً پاسخ من به این فرد از قبل مشخص است که گفتم: “چنین فرصت شغلی را نمی‌شناسم!”.

 

18- با همه شبکه‌سازی کنید.

مطمئنم که پیش‌ازاین، در این رابطه مطالب و نکات زیادی شنیده‌اید. اما نکته مهم در رابطه با شبکه‌سازی، انجام دادن آن با همه افراد است. اگر تصمیم می‌گیرید که می‌خواهید در شرکت xx  کارکنید، تنها در پی یافتن راه‌هایی برای صحبت کردن با افراد و کارکنان شرکت xx نباشید. شاید مثلاً فلان کارمند جزء از شرکت y روزی در شرکت xx کار و سمتی را بر عهده بگیرد و آن زمان است که از دست دادن فرصت برای صحبت کردن در مورد مزیت‌های خودتان با آن فرد در فرصت مناسب پشیمان می‌شوید.

نکته اصلی در این بخش از این مطلب این است که شما هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که در آینده ممکن است با چه کسی روبرو شوید و چه کسی در کجا ممکن است امکان کمک کردن به شمارا داشته باشد. پس سعی کنید تا جای ممکن با تعداد نفرات بیشتری ارتباط برقرار کنید و شبکه ارتباطی خودتان را افزایش دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی